FAQ Dienstverleningscentrum

Waarom komt er een dienstverleningscentrum?

Met het dienstverleningscentrum willen we voornamelijk inzetten op:

  • een klantvriendelijke dienstverlening op 1 centrale en een voor de burger goed bereikbare en makkelijk toegankelijke plaats. Zo kunnen we efficiënter werken en de burger een beter antwoord geven.
  • een gezonde werkplek met meer verbinding tussen diensten en collega’s onderling door alle administratieve diensten en Vaart onder te brengen in 1 gebouw.
  • een optimale inzet van het nieuwe gebouw, zowel voor de diensten van het lokaal bestuur als voor verenigingen, inwoners en externe partners. 

Welke diensten kan ik terugvinden in het dienstverleningscentrum?

Volgende diensten kan je in de toekomst hier terugvinden:

  • burgerzaken 
  • Vaart (inclusief bibliotheek)
  • sociale dienst
  • omgeving 
  • het bestuur
  • communicatie
  • ICT
  • personeel
  • financiën 
  • secretariaat 

Kunnen ook verenigingen terecht in het dienstverleningscentrum?

De vergaderinfrastructuur die voorzien is in het dienstverleningsentrum, kan ook gebruikt worden door verenigingen en organisaties uit onze gemeente. 

Wat gebeurt er met het huidige gemeentehuis en de bib na de verhuis?

De ondernemer die aangesteld wordt voor het ontwerp en bouw van het nieuwe dienstverleningscentrum, gaat ook het engagement aan om de sites Heilaarstraat 6 (gemeentehuis en bibliotheek) en Peerdekensstraat 22 (oude gemeentemagazijnen) te ontwikkelen. Uiteraard gebeurt dit pas nadat de diensten zijn verhuisd.

Nog vragen?

Heb je vragen waar je niet meteen een antwoord op kan terugvinden? Neem contact op via info@beerse.be 

Gepubliceerd op maandag 18 dec 2023 om 08:02